Uwaga! Druk nieaktualnyAktualny druk: WoZNPZ Wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości zaległości podatkowych zbywającego
WoZNPZ (archiwalny) Wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości zaległości podatkowych zbywającego

WoZNPZ (archiwalny) Wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości zaległości podatkowych zbywającego

4.3(3)
23 314
Wersja: 14.04.2017
Obowiązywał od 14.04.2017 do 21.06.2021

Do czego stosuje się WoZNPZ

Każdy podatnik, zarówno osoba fizyczna, jak i osoba prowadząca działalność gospodarczą oraz inne podmioty prawne mają prawo ubiegać się o wydanie przez organ podatkowy zaświadczenia potwierdzającego wysokości zaległości podatkowych sprzedającego przedsiębiorstwo. Dokument ten umożliwia zabezpieczenie nabywcy przed konsekwencjami wynikającymi z nabycia przedsiębiorstwa, w tym również jego zaległości podatkowych - za wyjątkiem tych, które zostały pisemnie potwierdzone przez Urząd Skarbowy we wspomnianym zaświadczeniu.

Zaświadczenie wydawane jest na wniosek zbywającego lub na wniosek nabywcy, ale wymaga zgody zbywającego. Gdy wnioskuje nabywca, wraz z pismem należy dołączyć pisemną zgodę zbywającego na wydanie nabywającemu zaświadczenia o wysokości zaległości podatkowych zbywcy. Jest to czynność odpłatna.

Dokument poświadcza organ podatkowy (organ właściwy ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę zbywcy) i określa wysokość zaległości podatkowych zbywcy na dzień wydania zaświadczenia. Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.

Podstawa prawna

Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 17 stycznia 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Ordynacja podatkowa (Dz.U. 2017 poz. 201).

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Bezpłatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.