PZiOR
Druk PZiOR Protokół zajęcia i odbioru ruchomości
Do czego stosuje się PZiOR
Protokół zajęcia ruchomości zawiera następujące dane do wypełniania:
-
oznaczenie organu egzekucyjnego,
-
oznaczenie zobowiązanego składające się z: imienia i nazwiska, adresu, numeru PESEL, NIP lub REGON, jak i oznaczenie wierzyciela,
-
tabelę wraz z podaniem:
- numer systemowy sprawy organu egzekucyjnego,
- numer tytułu wykonawczego,
- dane dotyczące dochodzonych należności (termin płatności, kwota należności głównej, odsetki)
-
tabelę wraz z podaniem danych dotyczących opisu zajętych ruchomości, ich ilość, miara, wartość szacunkowa;
-
adnotacja o pozostawieniu zajętych ruchomości pod dozorem.
Wierzyciel może dochodzić odszkodowania od zobowiązanego na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego za szkody wyrządzone wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązku, o którym mowa powyżej (art. 168c § 2 ustawy). Na zobowiązanego, który nie powiadomi organu egzekucyjnego o zajęciu przez inny organ egzekucyjny tych samych ruchomości, organ egzekucyjny może nałożyć karę pieniężną do wysokości 3800 zł (168d § 3 ustawy).
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 18 marca 2024 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych w egzekucji należności pieniężnych (Dz.U. 2024 poz. 426)
Nota prawna
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.
Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.
PZiOR
Zostań resellerem fillup
Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.