Druk JPK v7 - poprzedni kreator

Druk JPK v7 - poprzedni kreator

0.0(0)
117 048
Wersja: 1
Obowiązuje od 01.01.2022

Do czego stosuje się EW_JPK_V7 (2)

Kreator ewidencji zakupu i sprzedaży VAT ułatwia podatnikom VAT czynnym na prowadzenie ewidencji zakupu i sprzedaży. Kreator pozwala na prowadzenie miesięcznej ewidencji sprzedaży oraz ewidencji zakupu, poprzez dodawanie kolejnych arkuszy ewidencji sprzedaży i ewidencji zakupu. Sam przenosi podsumowania na kolejny arkusz i podsumowuje miesięczne kwoty wydatków i sprzedaży VAT ze wszystkich arkuszy. Umożliwia również, na podstawie zebranych danych, na utworzenie pliku JPK_V7  zgodnie z wymaganiami Ministerstwa Finansów.
Kreator EW_JPK_V7 (1) umożliwia zapisanie pliku XML dla JPK_V7 na dysku komputera.

Podatnicy VAT czynni prowadzić powinni ewidencję wskazującą na podstawy opodatkowania oraz wartość podatku VAT dotyczącego nabywanych towarów i usług. Dokumentacja taka stanowi, łącznie z ewidencją sprzedaży komplet druków, jakie obowiązkowo przedstawiać musi podatnik VAT czynny w przypadku kontroli rozliczeń VAT. Ewidencja zakupu ujmować będzie towary i usługi w okresach, w których w stosunku do nich powstał obowiązek podatkowy, czyli w okresie:

  • W którym obowiązek ten powstał u sprzedawcy,
  • Nie wcześniej niż w okresie otrzymania dokumentu księgowego (np. faktury VAT).

    
Podatnicy podatku od towarów i usług, zarówno czynni, jak i zwolnieni z VAT, zobowiązani są ewidencjonować sprzedaż celem rozliczania jej w tym podatku.
Ewidencja sprzedaży ujmuje sprzedaż w kwotach netto, czyli zgodnie z kwotami widocznymi na fakturach wystawionych kontrahentom. Podatnik aż do momentu rejestracji jako VAT czynny lub aż do momentu przekroczenia limitu obrotów, nie ma natomiast obowiązku dla celów podatku VAT ewidencjonować zakupów.

Więcej informacji o JPK: www.jpk.info.pl

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
e-wysyłka
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.