ZUS RAB Wniosek o udzielenie ulgi w spłacie należności likwidowanego funduszu alimentacyjnego z tytułu bezpodstawnie pobranych świadczeń

ZUS RAB Wniosek o udzielenie ulgi w spłacie należności likwidowanego funduszu alimentacyjnego z tytułu bezpodstawnie pobranych świadczeń

0.0(0)
1422
Wersja: 2997/18
Obowiązuje od 18.12.2018

Do czego stosuje się ZUS RAB

Masz problem, aby zwrócić świadczenie z funduszu alimentacyjnego, które Ci nie przysługiwało?
Wypełnij ten wniosek, aby ZUS rozpatrzył, czy:

  • umorzyć Ci tę kwotę,

  • rozłożyć ją na raty lub

  • odroczyć termin jej zapłaty.

Za pomocą tego wniosku możesz również zwrócić się o zmianę warunków rozłożenia na raty lub odroczenia, jeżeli ZUS wydał Ci decyzję o udzieleniu ulgi, ale chcesz zmienić warunki spłaty zadłużenia.

We wniosku podaj adres do korespondencji w tej sprawie.

Na wniosku wybierz sposób odbioru odpowiedzi:

  • w placówce ZUS (osobiście lub przez osobę upoważnioną)
  • pocztą na adres wskazany we wniosku
  • na koncie na Platformie Usług Elektronicznych (PUE ZUS).

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r., Nr 98, poz. 1071 ze zm.)

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
Eksport do XML
Eksport do PDF