ZUS KP-3
ZUS KP-3 (archiwalny) Wniosek o ponowne ustalenie kapitału początkowego
Do czego stosuje się ZUS KP-3
Kapitał początkowy zostanie ponownie obliczony na wniosek osoby zainteresowanej zgłoszony w dowolnym czasie z urzędu przy innej sposobności, np. przy rozpatrywaniu wniosku o ponowne obliczenie kapitału początkowego w związku np. z doliczeniem nieuwzględnionych dotychczas okresów składkowych lub okresów nieskładkowych (jeśli w aktach kapitału początkowego znajduje się dokumentacja pozwalająca na tę weryfikację) albo przy ustalaniu emerytury.
Wniosek o ponowne obliczenie kapitału początkowego należy złożyć do jednostki ZUS, która wydała decyzję o ustaleniu kapitału początkowego.
Do ponownego ustalenia (przeliczenia) kapitału początkowego niezbędne są dokumenty:
- świadectwa pracy lub zaświadczenia pracodawców potwierdzające okresy zatrudnienia albo inne dowody dla potwierdzenia okresów składkowych i nieskładkowych, które nie były przedkładane przy wniosku o ustalenie kapitału początkowego, potwierdzające okresy przebyte przed 1999 r.,
- legitymacja ubezpieczeniowa zawierająca wpisy o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, dokonane w trakcie zatrudnienia albo niezwłocznie po rozwiązaniu stosunku pracy, jeżeli nie była dołączona przy wniosku o kapitał początkowy.
Dokumenty potwierdzające okresy zatrudnienia, a także inne okresy składkowe lub nieskładkowe oraz wysokość wynagrodzenia, należy dołączyć do wniosku w oryginale albo przedłożyć poświadczone notarialnie ich odpisy, wypisy lub kserokopie.
Oryginały dokumentów - po wykorzystaniu - ZUS zwraca wnioskodawcy. Zwrotowi nie podlegają zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, wystawione na druku ZUS Rp-7.
Podstawa prawna
Ustawa o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych z dnia 17 grudnia 1998r (tekst jednolity z 2009r.Dz.U.Nr 153 poz.1227)
Nota prawna
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.
Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.
ZUS KP-3
Zostań resellerem fillup
Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.