Uwaga! Druk nieaktualnyAktualny druk: WoWDR-pT Wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego Starostwo Powiatowe Toruń
WoWDR-pT (archiwalny) Wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego Starostwo Powiatowe Toruń

WoWDR-pT (archiwalny) Wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego Starostwo Powiatowe Toruń

0.0(0)
544
Wersja: 09.07.2013
Obowiązywał do 03.05.2022

Do czego stosuje się WoWDR-pT

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego lub wydanie wtórnika

W przypadku wymiany dowodu rejestracyjnego z uwagi na brak miejsca na kolejne adnotacje o dacie następnego badania technicznego pojazdu, do wniosku właściciel dołącza:

  • dowód rejestracyjny
  • kartę pojazdu, jeżeli była wydana
  • zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego z adnotacją określającą kolejny termin badania
  • polisę OC

W przypadku zniszczenia dowodu rejestracyjnego w stopniu powodującym jego nieczytelność na wniosek właściciela pojazdu wydaje się jego wtórnik  po:

  • oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego
  • przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana
  • przedstawieniu wyciągu z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez Stację Kontroli Pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu, jeżeli termin następnego badania technicznego nie jest możliwy do odczytania lub badania techniczne są nieaktualne, przedłożenie aktualnego zaświadczenia ze Stacji Diagnostycznej dopuszczającej pojazd do ruchu
  • przedstawieniu polisy OC

W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego pojazdu, na wniosek właściciela pojazdu wydawany jest wtórnik dowodu  po:

  • przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana
  • złożeniu stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań o utracie dowodu rejestracyjnego
  • przedstawieniu wyciągu z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez Stację Kontroli Pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu
  • przedstawieniu polisy OC

Nie wymaga się dokumentów wymienionych w pkt 2c i 3c w przypadku, gdy organ rejestrujący posiada informacje o terminie następnych badań technicznych pojazdu lub właściciel przedstawi zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu.

Opłaty:

Złożenie pełnomocnictwa lub jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa - opłata skarbowa 17 zł. Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Starostwa lub na konto: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799.

http://www.powiattorunski.pl

Podstawa prawna

- ustawa z dnia 20 czerwca 1997r.Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2012r.,poz. 1137 z późn. zm.) - ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2012 poz. 1282 z późn. zm.) - ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2013r. poz. 267 z późn. zm.) - rozporządzenie Ministra infrastruktury z 22 lipca 2002r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U. nr 2007 nr 186 poz. 1322 z późn. zm.) - rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 27 września 2003r.w sprawie szczegółowych czynności organów związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzór dokumentów w tych sprawach (Dz.U. 2007 nr 137 poz. 968 z późn. zm.)

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.