WoWDR-Ol Wniosek o wymianę lub wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu lub nalepki kontrolnej Olsztyn

WoWDR-Ol Wniosek o wymianę lub wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu lub nalepki kontrolnej Olsztyn

0.0(0)
560
Wersja: 27.08.2013

Do czego stosuje się WoWDR-Ol

Wydanie wtórnika lub wymiana tablic/tablicy rejestracyjnych

  1. Wniosek o wymianę lub wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych
  2. Załącznikami do wniosku są:  
    • dowód rejestracyjny,
    • karta pojazdu, jeżeli byłą wydana,
    • zaświadczenie z Policji potwierdzające fakt zgłoszenia kradzieży tablicy/tablic rejestracyjnych, w przypadku ich kradzieży,
    • pełnomocnictwo, w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę, za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta - załącznik nr 2

ponadto, przy odbiorze wtórnika tablicy/tablic rejestracyjnych:

  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • tablice rejestracyjne podlegające wymianie,
  • tablicę rejestracyjną w celu jej zalegalizowania, jeżeli właściciel wnioskował o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej,
  • pełnomocnictwo, w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie.
  • Wydanie wtórnika lub wymiana karty pojazdu

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie wtórnika karty pojazdu
  2. Załącznikami do wniosku o wydanie wtórnika karty pojazdu są: 

W przypadku pojazdu zarejestrowanego i nie nastąpiła zmiana właściciela pojazdu:

  • wypełniony wniosek
  • dowód rejestracyjny z wpisem jeszcze ważnego terminu badań technicznych,
  • pełnomocnictwo, w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę, za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie.

W przypadku pojazdu zarejestrowanego i nastąpiła zmiana właściciela łącznie ze zmianą właściwości urzędu:

  • wypełniony wniosek o wydanie wtórnika karty załącznik nr 1 oraz wniosek o rejestrację pojazdu,
  • dowód rejestracyjny z wpisem jeszcze ważnego terminu badań technicznych,
  • tablice rejestracyjne,
  • dokument/dokumenty własności pojazdu,
  • zaświadczenie wydane przez Urząd, w którym pojazd był dotychczas zarejestrowany, potwierdzające dane zawarte w utraconej karcie pojazdu,
  • pełnomocnictwo, w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę, za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy OC lub dowód opłacenia składki za  to ubezpieczenie.

W przypadku utraty karty przed pierwszą rejestracją nowego pojazdu:

  • wypełniony wniosek o wydanie wtórnika karty pojazdu – załącznik nr 1 oraz wniosek o rejestrację pojazdu,
  • dokument/dokumenty własności pojazdu,
  • zaświadczenie od dealera, potwierdzające wydanie przedmiotowej karty,
  • pełnomocnictwo, w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę, za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta

Wydanie wtórnika lub wymiana tablic/tablicy rejestracyjnych

Wydanie wtórnika lub wymiana karty pojazdu

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r., Nr 108, poz. 908 ze zm.). - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 roku w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U. z 2007 r., Nr 186, poz. 1322 ze zm.). - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 roku w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2007 r., Nr 137, poz. 968 ze zm.). - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225, poz. 1635 ze zm.).

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.