Uwaga! Druk nieaktualnyAktualny druk: TW-2 (4) (archiwalny) Tytuł wykonawczy stosowany w egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym
TW-2 (2) (archiwalny) Tytuł wykonawczy stosowany w egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym

TW-2 (2) (archiwalny) Tytuł wykonawczy stosowany w egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym

0.0(0)
1603
Wersja: (2)
Obowiązywał od 06.09.2016 do 08.05.2018

Do czego stosuje się TW-2 (2)

Środkami egzekucyjnymi stosowanymi w egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym są: grzywna w celu przymuszenia, wykonanie zastępcze, odebranie rzeczy ruchomej, odebranie nieruchomości, opróżnienie lokali i innych pomieszczeń, przymus bezpośredni. Na podstawie art. 33 § 1 ustawy zobowiązanemu przysługuje w terminie 7 dni od dnia doręczenia odpisu/wydruku tytułu wykonawczego prawo zgłoszenia do organu egzekucyjnego zarzutów w sprawie prowadzenia egzekucji administracyjnej. Zgodnie z art. 36 § 3 ustawy zobowiązany, przeciwko któremu wszczęto postępowanie egzekucyjne, jest obowiązany do powiadomienia, w ciągu 7 dni, organu egzekucyjnego o każdej zmianie miejsca swojego pobytu, trwającej dłużej niż jeden miesiąc. W razie zaniedbania tego obowiązku, na zobowiązanego może być nałożona kara pieniężna (art.168d §3 ustawy).

Objaśnienia dotyczące sporządzania Tytułu Wykonawczego (TW-2)
Wierzyciel wypełnia pozycje niezaciemnione. Obowiązkowe wypełnienie pozycji dotyczy elementów określonych w art. 27 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2016 r. poz. 599, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”. W pozostałym zakresie wierzyciel podaje dane będące w jego posiadaniu.
Organ egzekucyjny wypełnia pozycje zaciemnione.
Kwoty należności pieniężnych, w tym odsetek podaje się w złotych i groszach zaokrąglonych zgodnie z art. 27a § 3 ustawy.

Część ogólna
W przypadku wystawiania dalszego tytułu wykonawczego w:
- poz. 1 - wpisuje się numer dotychczasowego tytułu wykonawczego;
- poz. 2 - wpisuje się datę wystawienia dotychczasowego tytułu wykonawczego ;
- wypełnia się poz. 3 i 4.
W przypadku ponownego wydania tytułu wykonawczego w:
- poz. 1 - wpisuje się numer utraconego tytułu wykonawczego;
- poz. 2 - wpisuje się datę wystawienia ponownie wydanego tytułu wykonawczego;
- poz. 5 - umieszcza się adnotację: „Tytuł wykonawczy został ponownie wydany w związku z postanowieniem …(należy wskazać wierzyciela) nr … z dnia … o utracie tytułu wykonawczego nr … z dnia …”.
Część B
Poz. 1 - podaje się przepis prawa stanowiący podstawę do wydania aktu administracyjnego ustalającego obowiązek.
W przypadku, gdy w poz. 5 ilość miejsca jest niewystarczająca do wpisania treści obowiązku, pole to może być powiększane w dół do niezbędnych rozmiarów.
Część C
Poz. 2 - wpisuje się adres siedziby wierzyciela, a jeżeli wierzyciel posiada obsługujący go urząd - adres tego urzędu jednostki.
Poz. 3 - wpisuje się identyfikator podatkowy NIP wierzyciela, a jeżeli wierzyciel go nie posiada - urzędu obsługującego wierzyciela lub jednostki samorządu terytorialnego, której organ jest wierzycielem.
Poz. 4 - wpisuje się numer REGON wierzyciela, a jeżeli wierzyciel go nie posiada - urzędu obsługującego wierzyciela lub jednostki samorządu terytorialnego, której organ jest wierzycielem.
Poz. 11 - nie umieszcza się podpisu w przypadku przesyłania tytułu wykonawczego do organu egzekucyjnego przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego albo z użyciem środków komunikacji elektronicznej. Zgodnie z art. 27 § 4 ustawy, tytuł wykonawczy przekazywany tą drogą zawiera bezpieczny podpis elektroniczny w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2013 r. poz. 262).

Podstawa prawna

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 8 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów tytułów wykonawczych stosowanych w egzekucji administracyjnej (Dz.U. 2016 poz. 1305).

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.