PT
PT Protokół przekazania - przejęcia środka trwałego
Do czego stosuje się PT
Dokument PT (przekazanie środka trwałego) jest dokumentem potwierdzającym nieodpłatne wprowadzenie środka trwałego do ewidencji i na stan majątku trwałego jednostki. Ze względu na to, że prowadzić należy jedną ewidencję środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych dla całej jednostki, niezależnie od ilości zakładów (filii, biur, magazynów itp.), przesunięcia środków trwałych między poszczególnymi miejscami w ramach jednostki nie wymagają sporządzenia dokumentu PT, ewentualnie należy sporządzić dokument przesunięcia międzymagazynowego (dokument MT). W przypadku natomiast przesunięcia między majątkami podmiotów powiązanych dokument taki należy już sporządzić. W takim przypadku ujmuje się w nim zarówno zakres dotychczasowej amortyzacji w podmiocie przekazującym, jak również wartość początkową oraz metodę amortyzacji w podmiocie przejmującym składnik majątku.
Nieodpłatne wprowadzenie środka trwałego na stan nie oznacza, że nie jest możliwe dokonywanie od jego wartości odpisów amortyzacyjnych. W razie nabycia składnika majątku zaliczanego do środków trwałych w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób za wartość początkową przyjmuje się wartość rynkową z dnia nabycia chyba, że umowa darowizny albo umowa o nieodpłatnym przekazaniu określa tę wartość w niższej wysokości.
Podstawa prawna
Art. 22n ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. 2012, poz. 361 ze zm.).
Nota prawna
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.
Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.
PT
Zostań resellerem fillup
Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.