Uwaga! Druk nieaktualnyAktualny druk: PdPSD Pełnomocnictwo ogólne do prowadzenia spraw podatkowych
PdPSD (archiwalny) Pełnomocnictwo ogólne do prowadzenia spraw podatkowych

PdPSD (archiwalny) Pełnomocnictwo ogólne do prowadzenia spraw podatkowych

0.0(0)
1865
Wersja: 10.05.2012
Obowiązywał od 10.05.2012 do 09.05.2012

Do czego stosuje się PdPSD

Pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych. Nie ma obowiązku, by pełnomocnikiem przed organami podatkowymi był doradca podatkowy, radca prawny lub adwokat. Dopiero zastępstwo przed sądami wymaga reprezentacji profesjonalnego zastępcy.

Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone ustnie do protokołu.

Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat, radca prawny, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie. Organ podatkowy może w razie wątpliwości zażądać urzędowego poświadczenia podpisu strony. Pełnomocnictwo wymaga wniesienia opłaty skarbowej 17 zł. Opłacie nie podlegają (zwolnione z opłaty są) m.in. pełnomocnictwa:

  • jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
  • jeżeli dotyczy podpisywania deklaracji podatkowych składanych za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

W poszczególnych wynikających w toku postępowania kwestiach mniejszej wagi organ podatkowy może nie żądać pełnomocnictwa, jeżeli pełnomocnikiem jest małżonek strony, a nie ma wątpliwości co do istnienia i zakresu jego upoważnienia do występowania w imieniu strony.

Podstawa prawna

art. 137 § 1 i § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Tekst jednolity: Dz.U.2012, poz. 749)

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do DOC
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.