PB-3
PB-3 Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę
Do czego stosuje się PB-3
Kiedy potrzebne jest pozwolenie na rozbiórkę
Pozwolenie na rozbiórkę to decyzja administracyjna, którą należy złożyć, jest rozbierane są:
- budynki i budowle wpisane do rejestru zabytków oraz objęte ochroną konserwatorską
- budynki i budowle o wysokości od 8 metrów i powyżej
- budynki i budowle o wysokości poniżej 8 metrów, które stoją licząc od granicy działki – w odległości mniejszej niż połowa wysokości
- obiekty i urządzenia budowlane, dla których nie jest wymagane pozwolenie na budowę – jeżeli podlegają ochronie jako zabytki, czyli są:
- wpisane do rejestru zabytków
- wpisane na Listę Skarbów Dziedzictwa
- uznane za pomnik historii
- znajdują się w parku kulturowym
- podlegają ochronie konserwatorskiej (ochronie budynków, budowli, urządzeń budowlanych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego), decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji o warunkach zabudowy, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego.
Pozwolenie można złożyć równocześnie z pozwoleniem na budowę, jeśli planowana jest rozbiórka oraz następnie wybudowanie nowego obiektu.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Pozwolenie należy uzyskać nim zostanie rozpoczęta rozbiórka obiektu budowlanego. Wniosek nie zostanie rozpatrzony, jeśli rozbiórka została rozpoczęta po złożeniu formularza - jest to wtedy uznawane za samowolę budowlaną. Wyjątkiem jest wykonanie rozbiórki obiektów, które zagrażają bezpośrednio bezpieczeństwu ludzi lub mienia (na przykład obiekt grozi zawaleniem) - w takim wypadku można ją rozpocząć przed otrzymaniem pozwolenia.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o pozwolenie na budowę (Dz.U. 2021 poz. 410).
Nota prawna
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.
Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.
PB-3
Zostań resellerem fillup
Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.