OOKUT-L
OOKUT-L Oświadczenie o odpowiedzialności karnej - utrata tablic rejestracyjnych Lublin
Do czego stosuje się OOKUT-L
Wymagane dokumenty w przypadku zagubienia, zniszczenia lub kradzieży tablic/-y:
- dowód tożsamości właściciela,
- dowód rejestracyjny pojazdu,
- karta pojazdu (jeżeli była wydana),
- tablice rejestracyjne,
- oświadczenie pod odpowiedzialnością karną o zagubieniu lub zniszczeniu tablicy/tablic rejestracyjnych,
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablicy/tablic rejestracyjnych (w przypadku zmiany numeru rejestracyjnego).
Dokumenty do wglądu
- dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość,
- odpis/wypis z Krajowego Rejestru Sądowego (dotyczy firm).
Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności, to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
W przypadku utraty tablicy rejestracyjnej właściciel lub osoba upoważniona składa stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
Wydanie wtórnika tablic/-y rejestracyjnych jest możliwe tylko w przypadku, kiedy pojazd był dotychczas zarejestrowany na tablicach nowego typu - tzw."białych". W przypadku pojazdów samochodowych wyposażonych w dwie tablice, które nie posiadały jeszcze oznaczenia tablic unijnych w postaci flagi Unii Europejskiej po lewej stronie tablicy, a jedynie oznaczenie z flagą Polski, nie ma możliwości złożenia wniosku o wydanie wtórnika tylko jednej z takich tablic (właściciel pojazdu jest w takim wypadku zobowiązany o złożenie wniosku o wydanie wtórników obu tablic).
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity - Dz. U. z 2012 r. poz. 1137), - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (tekst jednolity - Dz. U. z 2014 r. poz. 1522).
Nota prawna
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.
Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.
OOKUT-L
Zostań resellerem fillup
Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.