DO - 2 Ł
DO - 2 Ł (archiwalny) Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nieruchomości niezamieszkałe - Łódź
Do czego stosuje się DO - 2 Ł
Pola jasne wypełnia właściciel nieruchomości komputerowo lub ręcznie, drukowanymi literami, czarnym lub niebieskim kolorem.
Deklarację składa właściciel nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy w rozumieniu ustawy o utrzymaniu czystości i porządkach w gminach.
Pierwszą deklarację należało złożyć do 15 maja 2013r.
Deklarację należy składać:
Wydział Finansowy w Departamencie Finansów Publicznych Urzędu Miasta Łodzi ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź lub
Wydział Gospodarki Komunalnej w Departamencie Infrastruktury i Lokali Urzędu Miasta Łodzi – ul. Piotrkowska 175, 90-447 Łódź lub
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami w Departamencie Obsługi i Administracji Urzędu Miasta w Łodzi.
Wraz z deklaracją należy złożyć kopię dotychczasowej umowy na odbieranie odpadów komunalnych.
W przypadku nie wpłacenia w określonych terminach należnej kwoty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub wpłacenia jej w niepełnej wysokości, niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 czerwca 1966r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
W przypadku stosowania zagęszczenia odpadów komunalnych w pojemnikach poprzez ich prasowanie, opłatę za taki pojemnik należy powiększyć o stopień zagęszczenia odpadów.
Zgodnie z art. 6m ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć właściwego organu deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych. W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Informacje dotyczące deklaracji, aktualności oraz instrukcja wypełniania deklaracji - dostępne na stronie Urzędu Miasta Łodzi.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.)
Nota prawna
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.
Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.
DO - 2 Ł
Zostań resellerem fillup
Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.