Uwaga! Druk nieaktualnyAktualny druk: ZUS URU (archiwalny) Reklamacja do informacji o stanie konta osoby ubezpieczonej
ZUS-ZRU (archiwalny) (od 2013) Zgłoszenie reklamacji do informacji o stanie konta osoby ubezpieczonej

Druk ZUS-ZRU (archiwalny) (od 2013) Zgłoszenie reklamacji do informacji o stanie konta osoby ubezpieczonej

0(0)
1686
Wersja: 12.11.2013
Obowiązywał do 28.06.2018

Do czego stosuje się ZUS-ZRU

Dane wykazane w "Informacji o stanie konta ubezpieczonego w ZUS" są odzwierciedleniem danych zapisanych na indywidualnym koncie ubezpieczonego w ZUS w oparciu o dokumentu przekazane przez płatników składek (np. pracodawców, zleceniodawców) i będą odpowiednio uwzględniane przy przyznawaniu i wyliczaniu emerytury z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Jeżeli ubezpieczony stwierdzi, że "Informacja" zawiera nieprawidłowości, należy tą sytuację wyjaśnić z płatnikiem składek. Jeżeli nie ma się takiej możliwości należy zgłosić reklamację w ZUS.
Reklamację można zgłosić na formularzu ZUS ZRU.

Reklamację można zgłosić bezpośrednio w najbliższej terenowej jednostce organizacyjnej ZUS, za pośrednictwem poczty, drogą elektorniczną.

Formularz ZUS ZRU powinien zawierać wszystkie dane niezbędne do jego rozpatrzenia, tj. dane identyfikacyjne osoby zainteresowanej (PESEL, NIP, nazwisko, imię pierwsze) oraz dane adresowe.

Przyczyny reklamacji wymienione na formularzu:

  • brak informacji,

  • otrzymanie więcej niż jednej informacji,

  • nieprawidłowe dane identyfikacyjne ubezpieczonego,

  • nieprawidłowe dane adresowe ubezpieczonego,

  • brak składki,

  • nieprawidłowa wysokość składki (w wysokości nominalnej),

  • brak kwoty składek należnych na OFE,

  • nieprawidłowa wysokość składek należnych na OFE,

  • brak kwoty składek odprowadzonych do OFE,

  • nieprawidłowa wysokość składek odprowadzonych do OFE,

  • brak kwoty zwaloryzowanych składek,

  • nieprawidłowa wysokość zwaloryzowanych składek,

  • brak kwoty zwaloryzowanego kapitału początkowego,

  • nieprawidłowa wysokość zwaloryzowanego kapitału początkowego,

  • inne, które uzupełnia osoba zgłaszająca reklamację.

Formularz podpisuje osoba zainteresowana.

Podstawa prawna

Ustawa z dn. 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.); Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. (Dz. U. z 2005 r. Nr 64, poz. 565 z późn. zm.); Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych. (Dz. U. z 2009 r. Nr 205, poz. 1585 z późn. zm.)

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.